Kosár tartalma Partnereinknek Telefon Kezdőlap

Motoros keverőszelepek

3-utas motoros keverőszelepek

3-utas motoros keverőszelepek

4-utas motoros keverőszelepek

4-utas motoros keverőszelepek

Aktuátorok motoros keverőszelepekhez

Aktuátorok motoros keverőszelepekhez

Meghajtómotor integrált vezérléssel

Meghajtómotor integrált vezérléssel

Vezérlés motoros szelepekhez

Vezérlés motoros szelepekhez

Motoros keverőszelep alkalmazása

A motoros keverőszelepek eltérő hőmérsékletű folyadékok keverésével automatikusan állítják elő a kimeneti ágon a kívánt hőmérsékletű fűtő/hűtővízet. Kialakításuknak köszönhetően nagyfokú működési megbízhatósággal üzemelnek és pontos hőmérséklet szabályozást biztosítanak a fűtő és hűtőrendszerekben.

Három és négyutas kivitelben készülnek, a háromutas szelepek a csőrendszerben, ha a működési paraméterek ezt kívánják (pl. kazánvédelmi funkció esetén a begyújtást követően) az egyik bemeneti ágat teljesen lezárhatják a folyadék keringése elől, míg a négyutas szelepek mindkét csőszakaszban fenntartják a folyamatos folyadék áramlást amellett, hogy ellátják keverőszelep funkciójukat is.

Magas átömlési értékkel rendelkeznek, a meghajtómotor szeleptest alatti elhelyezését kivéve bármely pozicióban installálhatók, illetve bal és jobb irányú forgással is beépithetők. Alkalmazhatók például kazánok kondenzáció elleni védelmére előremenő vagy visszatérőágon, fűtési előremenőági hőmérséklet szabályozására puffertartály után vagy alacsony hőmérsékletű (fal, padló, mennyezet) fűtési rendszerekben az előremenő hőmérséklet pontos szabályozására.

A három utas motoros keverőszelep egy további alkalmazása lehet a váltószelepként történő beépítése. Keverőszelepként installálva két bemeneti ággal - A és B - és egy kimeneti ággal - AB - üzemelnek, míg váltószelepként beépítve egy bementi ággal - AB - és két kimeneti ággal - A és B - működnek.

Az adott rendszer követelményeitől függően különböző sebességű meghajtó motorral szerelhetőek, melyel biztosítható az optimális szabályozás. A meghajtó motorok vezérlése történhet külső vezérlésen keresztül, illetve a meghajtó motorba integrált vezéréssel. Az utóbbi előnye, hogy gyors és költséghatékony installációt tesz lehetővé, hátránya, hogy a hozzáférést folyamatosan biztosítani kell a motorhoz.